Skip to main content

Isu semasa

Assalamualaikum dan selamat malam.

Malam masih muda, mesti tak tidur lagi kan. Dah agak dah. Kepala otak kita sama je lah. Bagi yang berusia 20 an dan yang masih bujang trang trang tang. Mintak maaf banyak-banyak kepada diri sendiri sebabnya ingatkan februari ni dapatlah buat full post, tetapi streamyx kena potong. - -'. Tak puah hati betul, asal lah tak bayar kan. Haha, emo plak.. hadeh.

Hari ni saja 2 kenduri aku pergi. Walaupun aku tak kenal sangat dengan pengantin tu. Ahh lantaklah orang dah jemput kan. Tak kan nak sia-siakan ajakan makan free tu. Membazir namanya. Sekarang ni musim orang mendirikan masjid. Alhamdulilah... baguslah bertambah ramailah baby di Malaysia nanti, mungkin 1 tahun lagi.. Tunggu je lah ye.. hihi. Indahnya hari jika dipenuhi dengan baby yang comel sangat tu.. Eeee, geram rasanya nak cubit.. grrr

Meh-meh, aku nak cerita pasal makanan plak. Jadi ekoran 2 kenduri yang aku hadiri, 1 tu makanan dihidang ala-ala bufet, memang tak sedap, ayam masak merah yang terlebih garam.. dan emmm suasana yang er.. malaslah nak cerita. Sepoikan mood je. Tapi satu je best,kenduri kahwin ni tempat dia di taman pertanian
dan masa tu hujan renyai-renyai. Sejuk sangat walaupun ketika itu jam menunjukkan pukul 2..

Destinasi seterusnya ke rumah tok long. Excuse me, aku memang aku tak kenal tok long ni. Its just my sister's friends. Wow, banyak gile kucing parsi kat rumah dia ni. Habis tercabut bulu kucing tu aku main, Kecian. hihi. Dah nampak macam cantik sangat je. Ada warna hitam, putih dan kelabu. Awesome cantik sungguh ciptaan Allah. Nanti aku nak pelihara jugak lah. Ahh tak kira, tak kira nak jugak. Nak jugak! <<macam budak taska plak. Memang, memang aku ambik gambar kucing gebu ni tapi masalahnya nak transfer gambar tak boleh sebab wayar kabel tak de, Al maklumlah guna komputer rumah. Apa pun tak boleh.. Nanti ye aku masukkan gambar kucing parsi tu punya family..Semuanya gebu..

Lepas tu, plannya nak pergi tengok wayang cite JIn pakai toncet tapi full plak. Apasal lah manusia suka keluar hari cuti macam ni.<<merujuk pada diri sendiri jugak. Haish. Dah tak jadi plan nak tengok wayang. Last-last beli cd je kat gerai cetak rompak mana entah. Itulah kesudahannya. Lepas tu shopping kat carrfour beli barang dapur (bukan aku tapi kakak kepada kakak aku). hihi.

Sekali pandang nampak macam hensem jugak mamat nie, dua kali pandang budak-budak rupanya. Tak jadi lah niat aku nak.... errr.. tak de ape-apelah..

Dahla aku rasa macam merepek pun ada. Ok, bai~

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .