29 April, 2012

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Pada suatu hari aina sedang menunggu bas untuk kembali ke kampusnya. tiba-tiba seorang tua berjalan melintasi aina. aina lantas berkata:

aina -ve : hurmm buruknya baju pakcik nie, mesti takder duit nk beli kan.

aina +ve : keciannya pakcik itu, dia bersusah payah mencari duit untuk membesarkan anaknya

tengokla kawan- kawan banyak beza antara orang yang berfikiran positif dan negatif. jadi kamu yang mana satu? tepuk dada tanya selera!

12 April, 2012

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

saya stresssssssssss apabila orang atasan tidak Bertimbang Rasa Dengan Orang Bawahan
Hadith :
Diriwayatkan daripada Abu Dzar r.a : “ Aku mencerca seseorang dengan memanggil ibunya dengan sapaan yang buruk. Nabi Muhammad SAW bersabda kepada ku :” Ya Abu Dzar! Apakah kau mencaci maki seseorang dengan menyeru ibunya dengan sapaan yang buruk? Dalam diri mu masih tertinggal sifat-sifat Jahiliah. Pembantu-pembantu mu adalah juga saudara-saudara mu dan Allah menempatkan mereka di bawah perintah mu. Maka sesiapapun yang saudaranya di bawah perintahnya harus diberi makanan yang sama dengan yang ia makan dan diberi pakaian yang sama dengan yang ia pakai. Jangan suruh mereka mengerjakan pekerjaan di luar kemampuannya dan apabila kamu terpaksa melakukannya, bantulah mereka.”
 
(al-Bukhari) 
 
sources: Himpunan Hadith Harian Jakim
 

10 April, 2012

Why I Love Him? | iluvislam.com discover the beauty of islam

Why I Love Him? | iluvislam.com discover the beauty of islam

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Tajuk :
Permudahkan Segala Urusan Islam
Hadith :
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya:
“Permudahkanlah semua urusan dan jangan menyusahkannya, berilah khabar gembira dan janganlah membuat sesuatu yang menyebabkan orang lain lari.”
 
source: Himpunan Hadith Harian Jakim

09 April, 2012

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Mulakan hari yang indah ini dengan ucapan bismillah dah senyum. :)
Senyum itu sedekah,
 senyum itu awet muda, 
senyum itu kemesraan,
 senyum itu pengikat sahabat, 
senyum itu penambah kasih, 
senyum itu pelaris jualan,
senyum itu pengiktirafan, s
enyum juga pemanis wajah, 
senyum menambahkan kecantikan dan yang pastinya senyuman itu membawa kebaikan.

p/s senyumlah selalu.. Jom menyanyi lagu Senyum..xperlu kata apa-apa

08 April, 2012

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Uitm sentiasa dihatiku.. untuk semua pelajar uitm anda mesti bangga menjadi warga uitm sebab uitm banyak memberikan peluang dan menganjurkan program bagi pelajar-pelajarnya.


kawan-kawan pada bulan 5 dan 6 nanti Group kami akan mengadakan 2 aktiviti yang menarik iaitu Talent time dan Seminar.
jangan lepaskan peluang untuk menyertai kerana hadiah yang menarik menanti anda.
nanti saya akan update kan tentang kedua-dua program itu..

p/s: Uitm Seri Iskandar..

LV, Prada, Gucci, Burberry - get 'em all at up to 50% off with the @HiShopMY #DesignerBags sale!

LV, Prada, Gucci, Burberry - get 'em all at up to 50% off with the @HiShopMY #DesignerBags sale!

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

ini adlah makanan feveret aku sebagai student...
kenapa student suka makan benda-benda nie?....
1.sebab sedap of course la kan
2. sebab murah dah xperlu macam2
3. sebab boleh gantikan dengan nasi (nie la sebab ygn utama kan)
bagus ke x makanan nie sbenarnya.. kesan tu kite kena tengok pada future la. kite tengok siapa yang banyak mempunyai penyakit dan etc..
11.90 selepas discount dekat tesco :)

emmm sedapnya tengok pun dh terliur. Maggi paling sedap.. sepeket 3.50 ade 5 bungkus cukup untuk seminggu
setiap minggu aku tengok member aku asyek beli roti. 2.00 lebih dh dpt makn roti expired die dalam masa seminggu. berkhasiat x?
haa nie la makanan yg paling best KFC.. kalau ada duit lebih hujung minggu g makan benda nie. selalu order snack plate.. 10.00 something dah murah pun. Bagus ke nie?

so kawan- kawan aku yg bergelar student tu.sepatutunya korg jaga pemakanan eventhough duit kurang. tetapi macam mana nak fokus belajar kalau badan xsihat dan lapar. 
renung-renungkan dan fikir untuk masa hadapan.. 

p/s: jangan sentap sebab entry ini hanya untuk individual yang mengamalkannya je.

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Bukannya senang nak cari kawan yang baik.
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.

Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.

Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya untuk berbuat kebaikan.

Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa.

Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada di sisinya.
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik.
Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.

Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.

Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna.
Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya.

Kawan yang baik akan memanjangkan naskhah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baiknya.

Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik kepada kawan baik kita.

p/s: Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik. 


sumber: http://hushsya.multiply.com/journal/item/1/Erti_Kawan..?&show_interstitial=1&u=%2Fjournal%2Fitem

07 April, 2012

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

hah dari pukul 8.30 hingga 5.00 petang duk dengar ceramah. Mata pun rasa macam panda. tengoklah nie kalau xpercaya. Okla program nie. Aku xrasa mengantuk pun.
p/s gamabr je melebih, tuan die xpun.. :P

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

tempat download movie yang best. 
biasanya hobi aku kumpul cerita menarik dan terbaru. 
kalau masa cuti semester memang layan la cerita tu kan.
 xpayah susah-susah tengok wayang. 
tempat yang biasa aku usya adalah...
jeng jeng jeng
aku senaraikan ikut ranking

1.Jieazzmovie
2.Oh syok!
3. Aku belog Hampa
4.Dorama (cite korea je)
yang lain-lain xberapa aku usya.. kalau ada tempat lain gitau ye.
p/s: sharing is caring

06 April, 2012

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Kenyataan dan hakikat zaman sekarang:... kalau telefon dengan iphone? mana satu nak pilih nie ^^
kalau bagi adik kita komputer rumah yang besar gedabak nie dengan lappy..of course la lappy yang dieowg pilih.. seee 

IPAD dengan Iphone.. oh nooonononono. tamak haloba la jadinya. ish2 ape nak jadilah budak-budak zaman sekarang

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Esok ade ceramah dekat Dewan Kuliah Utama FPP. mungkin bulan April bulan Keusahawanan kot. sebab ada banyak program keusahawanan dianjurkan. hehe. kenape ek..ke sekarang musim orang dapat bonus dan gaji.. hahaha aku agak je manalah tahu kan. biasanya ada udang disebalik batu. okay. karnival start pukul 8.3 hingga pkul 5 mak aihh..lama sgt kan. larat ke nih. demi sijil dan makanan free aku sanggup redah. berat sama dipikul ringan sorang-sorang je jingjing. hahaaha. terbaik..
p/s jgn sentap ye...gurauan semata-mata

cuti tidak dirancang بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Bukit Larut kat Perak la kan. 4 org sebelah kanan tu budak rumah aku yg comel.

dekat Taman Tasik Taiping. kami menaiki Swan.. hehe 10inggit untuk sekor Swan.

terlajak makan angin sampai PENANG. kt Jambatan die la. pukul 12.00 klo xsilap


bukit larut.. signboard die jaa
on the way balik ke Seri Iskandar


for uitm student.. :)

05 April, 2012

hai

lama rasanya x update belog. rindunya. masuk semester baru xsempat nak jenguk belog. hehe btw best sgt. ^^ YA ALLAH BERILAH HIDAYAH KEPADAKU DALAM MENERUSKAN PERJALANAN INI. AMIN