Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2012
hai semua. apa khabar semua? harap-harap dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya ya. Rasanya sudah seminggu saya dan kawan-kawan yang pulang bercuti bagi pelajar ijazah. Alhamdulilah cuti sebulan setengah kawan-kawan buat apa ye? Ada yang bercadang menghabiskan masa dengan bekerja, ada pula yang duduk rumah makan dan tidur. Hehe. Biasalah sudah lama menelaah segala buku hanya untuk menduduki peperiksaan dan berjaya! tak gitu kan. Baguslah syukur ke hadrat illahi.

Hari ini sudah menginjak ke 19 haribulan 7. Apa maknanya tu? Makna kata lagi sehari kita akan berpuasa. Hoorey. Memang tak sabar nak puasa. Lagi-lagi puasa di rumah bersama keluarga. Memang heaven. Makan dan lepas itu menunaikan sembahyang terawih. Memang syok. Bulan ramadhan bulan yang mulia. Ini adalah bulan untuk semua umat Islam menyucikan dan beribadah kepada Allah s.w.t. Bulan yang mulia dimana umat Islam mencari Lailatul Qadar iaitu seribu malam amal ibadat kita dikira.

Lailatul Qadar. Nama seindah maknanya. Setelah pe…
Malam masih muda. Kenapa ayat ini yang sering aku ungkapkan.
kenape? walhal jam menunjukkan dah pukul 12 malam.
masa ni memang masa untuk cinderella tidur kan.
sebab masa ni lah cinderella akan kembali ke keadaan asal die.
orang putih pun cakap night is still young..
kenapa?
inilah sebabnya:

1.Banyak lagi perkara berfaedah yang boleh dilakukan
2.kalau tidur awal, petang mesti tidur lagi,macam terlebih tidur je
3.kerana nak menghargai hari ini yang indah bersama yang tersayang,mungkin esok xleh jumpa
4.ingin menenangkan fikiran yang sebenarnya banyak masalah,layanlah lagu atau cerita
5.masa berlalu begitu pantas, kejap je xsempat buat apa


Diketika ini, aku duduk menghadap komputer,
ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga,
sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian,
semestinya radio yang memainkan lagu orang putih,
iaitu terbang fm.

hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam,
sangat besar kesannya kepada gred keputusan,
alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas,
kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup,
diminta empat aku bagi lima,
sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan,
tidak elok membazir kertas,
lagipun nanti kertas tu dibuang juga.

.
malu saya nak cakap, tapi sebenarnya dah lama saya ta beli baju raya.
kalau ta silap sejak tahun dua ribu sembilan (2009)
asal saya nak beli je dah ada orang kasi,
siap ada yang baik hati pergi pos baju raya sampai depan tangga rumah saya,
entah siapa yang begitu murah hati,
terima kasih bebanyak ye sebab awak saya dapat baju free. heee
kalau awak pos duit raya lagi baik rasanya.

saya gembira tengok orang pergi shopping baju baru.
saya? saya ta beli baju raya pun.
samalah dengan semua adik beradik saya.
tapi budak lelaki untungla dapat pakai baju melayu baru.
warna pink pulak tu. Wah.

bila sembahyang raya je,saya duduk tepi tingkap rumah
rumah saya depan masjid besar KG.Anak Ikan.
saya mengintai ikut celah tingkap memakai baju kurung yang cantik,
hemsen betul budak-budak yang pakai baju melayu.
terpikat! haha

lepas tu saya tengok lamala,
ish budak zaman sekarang pakai baju raya ke masjid
tapi keluar awal,
setengah jam dah balik,
ape nak jadi ni, rasa macam nak sound je,
rasa terpikat …
Hujan. bestnye tidur. Tapi nak tidur ta mengantuk pulak.
Di bumi Seri Iskandar, dah 3 hari hujan turun.
Apelagi, cepat-cepat bukak lappy dan klik mozila
Bukak la site Flyfm. Layan lagu sambil studi.
Itu sahaja yang termampu.
Setengah jam studi....mengantuk pulak.
Hai mata yang sepet ni banyak pulak songeh kau ya.
Boredom betul.

Lapar! Hari ini cuma makan makanan yang ringan-ringan je.
Eh, aku ta timbang berat makanan tu pun. 
Malam ni mesti housemate keluar makan.
Ikut bos la kan. Macam biaselah
Aku kan adik. Hehe (buat muka comel sikit)

Petang-petang yang kurang redup macam hari ini semua menbungkan.
Tidurla tambah dengan angin sepoi-sepoi,
Hujan renyai-renyai,
Kilat sabung-menyambung,
Udara yang agak sejuk melanggar kulit,
Masuk melalui tetingkap yang terngaga luas,
Memang sweet dream la kak oii..

Masih sempat lagi buat post baru. haha
okay bye,nak cuba tidur.. ZZzzz
Rindu saat diploma di Uitm Dungun. Jom imbau sesama saya.










kenapa bulan ramadhan tahun ini.. terasa seperti bukan biasa.. aku menantikan bulan ramdhan ini dengan sesungguhnya.. apakah erti semua ini.. adakah bakal ada pemergian sesiapa yang aku sayangi.. sebak bila memikirkan.. menunggu ramadhan yang bakal kunjung tiba.. ibarat menunggu kesedihan.. hairan.. pelik..... takut... ujian apakah yang diberiNYA kepadaku kali ini... terasa seolah ujian yang bakal datang amatlah besar.. sarat otakku memikirkan nya.. jantung berdebar berdetup laju.. ibarat berlari sepuluh kilometer... tidur malam yang sungguh tidak melenakan... akibat dari perasaan yang makin berleluasa... bergelora jiwaku saat menceritakan perihal ini... hakikatnya semua insan menunggu ramadhan yang sungguh mulia... mengumpul pahala sebanyak mungkin.. istigfar, kau kena istigfar Atikah... seharusnya kau tidak boleh memikirkan perkara yang bukan-bukan... sesungguhnya ujian adalah sebagai menguji keimanan umat islam.. kau sudah tahu Atikah...  jangan sesekali bermain dengan perasaanmu... sesungguhnya perasaanmu …
SELamat pagi semua. Hari ini bangun lewat sikit. Pukul berapa mana boleh bagi tahu. Malu saya.
9 haribulan ni dan nak balik kampung. Yepiiii. Hari ini adalah masa yang ideal untuk kemas barang.
Nampak bersepah betul barang-barang saya ni. Sebenarnya sikit je pun barang saya kalau nak dibandingkan dengan housemate yang lain. Huh.
Masalah mengemas ni memang la. Saya kalau rajin bolehla mengemas. Tapi sebab nak balik punya pasal malas pun jadi rajin jugak. Ehem, maklumlah paling awal balik kan. Jangan jeles ye. Hekhek

Okay, lepas kemas barang siap. Bolehla mula studi Hr dan Ob.