31 July, 2011

terungkai suda

alhamdulilah..
kebenaran sudah diketahui walaupun tanpa empunya badan yang bagitau
xpe,aku tengok sendiri pun aku dah paham
ta payah susa-susa nak story atau nak explain
its okay,i'm understand
lepas ni aku bole mindsetkan myself to be a betterwomen.
korang,kalau ade sesiapa insan yang berbuat baik dengan kita,sepatutnya kita hargai dia
sementara dia masih ada kat depan mata kita
bila dia dah ta ada depan mata mulalah kita nak kenang-kenang
lumrah kan cmtu
xpelah janji semua bahagia
:) let gone be gone.

29 July, 2011

perangai aku.
bila jumpa seseorang yang aku tak pernah kenali terutamanya lelaki
aku cepat rasa malu sampaikan muka aku jadi merah kemerahan.
contohnya macam dia tanya hal-hal peribadi aku
walhal aku tak kenal pun dia kalau tanya untuk suka-suka aku tak kesah
habis tu kalau hari-hari dia datang dan selalu bercakap dengan aku
ape kes la pulak kan
entah aku pun tak paham lah
susahlah kalau orang yang bertepuk sebelah tangan, mana nak bunyi kan
lagipun kalau masing-masing diam aje itupun satu hal pulak
dua-dua memendam perasaan
pernah tak korang rasa macam aku rasa sekarang
sekarang ini aku tengah berfikir kenapa dan apa tujuan dia layan aku macam tu
pehh,baik sangat dia layan aku
nak cakap kawan. kami baru je kenal
tapi rasanya tak salah kan kawan
masa dia tak kunjung tiba, aku pulak yang ternanti-nanti
lepas tu,masa dia ada aku jugak yang malu sendiri
apakah yang berlaku sebenarnya
aku pun tak faham betollah
lebih baik diamkan je mana tau lepas ni tak ada pepe
harap harap ok je semua
 okaylah semoga aku diberikan petunjuk dari Allah s.w.t.

rintihan sang pencinta

penggemar novelis cinta utama,aku jua bergelar pencinta dunia. dibahunya aku sandarkan harapan. agar termaktub cinta abadi buat selamanya.....

=)persona kata pernah berbicara
kemanisan hidup bermula dari cinta
andai waktu berputar kembali
,tidak akan ku sia-siakan kamu.

=) hadirmu bak hujan , datang secara tiba-tiba
dan akhirnya lenyap diresap bumi.
hargailah sementara masih ada,
kerana kamu tidak akan berulang lagi


=)tirai malam berakhir di senja pagi
begitu jua dirimu sorang
hadirnmu tak diduga
pergimu merobek hatiku

=)punah asmara gelora dijiwa
kesetiaan menanti kejujuran diterima
masihkah ada sinar di sebalik pertemuan ini.
aku setia menanti dirimu.sang kekasih

=)tangisan kegembiraan telah bermula
disaat kehadiran insan bernama teman

=)detik waktu indah bersama
disaat kita bersemuka
tidak terasa keraguan dijiwa
seindah warna ditaman syurga

=)cahaya nurani kini menyepi
perpisahan terjadi tanpa disedari
masihkah ada simpati yang kumiliki
dari hati bernama sang kekasih.

maafkan kasih ku tak terdaya.menahan sejuta emosional mimpi, yang bakal lenyap diulit kenangan kita diduniawi. sesungguhnya aku mengharapkan kau sudi menerima diriku seadanya. kerana aku sang pencinta...

19 July, 2011

ceritera hidupku

manusia... hurm.. macam-macam kisah,gelagat mahupun cerita yang kerap aku dengar dari hari ke hari. huh,xperlu tgok jauh diri sendiri pun sama je kali. semua sama even familys sendiri. penat dh otakku nk fikir. tetap sama xde yg berubah. bukan niat aku utk aibkan sesiapa tapi memang macam tulah hakikatnya.
aku yang dilahirkan dalam sebuah salasilah yang cukup hebat dan gahnya. bilangan ahli keluarga yang agak ramai sepatutnya sure heboh. tapi tulah pasal. ayah hanya kerja biasa.mencari nafkah kais pagi,petang makan malam. alhamdulilah,makan pakai tidur cukup sempurna. walaupun tak selengkap org len. aku xkesah..
emakku pulak suri rumah sepenuh masa. keadaan kesihatan yang xok xmenggalakkan beliau utk bekerja. walaupun dh byk kerja mak cuba.. ahhaha adoiyai nak buat cmne xsihat kan.. xleh pakse.
semoga ayah&ibu dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.. amin
aku sebenarnya takut, takut yang teramat jika suatu hari nanti aku kehilangan mereka. tetapi aku tidak memberi sepenuh harapan kerana kenyataan yang pasti sesuatu yang hidup didunia pasti meninggalkan kita jua.bilakah masanya xsiapa yang tahu...satu je harapan aku bila aku sudah dewasa aku ingin membalas jasa mereka berdua yang telah mendidik aku sehingga aku berjaya sampai ke tahap ini. perit dan jerih mereka tidak akan pernah kulupakan. pada firasatku, aku rasa hanya aku seorang yang berfikiran begitu. mana anak-anak yang lain. saban hari aku merenung sejenak. ah,sebernarnya aku tak berpihak pada sesiapa. sesiapa yang terasa,baguslah. susah sangatkah untuk membalas jasa ibu bapa kita. kakak? abang? susah ke? sampai hati kalian buat ibu dan ayah macam ni. sanggupkah kalian melihat mereka susah dari muda sampai ke tua. tegarkah kalian.kalau nak balik kampung sekadar untuk berlagak kaya,orang bandar baik xpayah balik. menyakitkan hati kitaorang je. ingatlah duit bukan boleh dibawa ke liang lahad. aku bukannya benci dengan mereka tapi mereka buta untuk menilai yang mana intan yang mana permata. darah daging sendiri diabaikan. manusia jenis ape macam tu. ayah pun tidak mengajar kalian jadi begitu. salah siapa?
walaupun ibuku bukan ibu kandung kalian mana boleh layan macam tu. ishh,sebal hati aku. dulu masa kalian belajar ibuku juga yang menolong kalian. kalian memang anak yang tidak mengenang budi. pandang orang hanya dengan sekilas pandang. apa ingat kalian perfect sangat ke. entahla,cakap banyak pun tak guna dah memang dasar hati buta. aku xkan lupa apa yang kalian buat dengan kami. ingatlah Allah itu maha adil.
insaflah kalian sebelum terlambat.itu doaku untuk kalian..

14 July, 2011

the past is the new beginning of my life.
maya.
fighting!
the memory that i never forgetten is
YOU.
miss u forever...
even though i am far away, but baby please dont go from me
cause i am still waiting for YOU.
A day without YOU is sad.
with my k.ada. sweetnyer. <3 <3
endless k.ada....