Skip to main content

Keseorangan

Assalamualaikum dan selamat pagi...

Nampaknya memang tak putus post saya untuk bulan februari ni. Almaklumlah duduk goyang kaki di rumah. Memang kerja semua dah buat. Hari ni kakak dan abang ipar tak de di rumah. So , I am the boss. :D. Bukan apa akulah yang kena jaga my nephew untuk 3 hari berturut-turut. Means akulah yang akan jadi tukang masak, tukang cuci kain, tukang cuci pinggan, tukang sapu dan macam-macam lagi.

Lapar! Tapi baru pukul 10 pagi. Kalau nak melantak pun kena tengok time jugak kan. Biar sesuai sebab aku sekarang dalam proses menjaga pemakanan. Umur dah meningkat jadi tak nak lah penyakit datang. Bagus Inshaallah. Hari ni menu untuk aku sorang adalah Spagethi 10 urat berkuahkan mushroom. Nyumm. Nama dah glemer tapi rasa ok lah kot. Sebab this is my second time buat ni. Aku kan minah kampung mana nak reti buat makanan western ni. Kalau gulai tempoyak tu memang dah pakar sebab banyak tempoyak kat kampung. Hihi.

Awal-awal lagi aku dah bangun, pukul 5 pagi kot. Memang tak ngantuk mungkin sebab kalau tertidur nanti tak sedar nak kejutkan my nephew bangun untuk pergi sekolah. Hah, nanti tak pasal kakak dan abang ipar marah. Banyak betul kerenah budak-budak walaupun pada waktu pagi. Macam manalah kalau dah ada anak nanti. Ishk iskh. Tapi hari ini my nephew tak liat untuk bangun. Sekali kejut dah bangun. Baguslah tak da lah sepoikan mood aku pepagi. Biasalah budak-budak kan nakai sikit. Suka hati sakat mak sedara dia ni. Hurmm, nasib aku ni baik kalau tak dah lama aku bungkus pakaian aku dan balik kampung. Kat kampung lagi best sebab banyak aktiviti boleh buat contohnya bagi makan ayam lah, mencabut rumput dan my feveret adalah memancing ikan dengan ayah,mak,abang dan adik.

Rindu nya saya kat kampung. Cuti semester macam ni duduk rumah kakak. Apalah nasib. Aku duduk sini pun sebab kakak minta tolong suruh jaga anak dia. Hari ni dia pergi kursus. Sibuk betul orang yang berkerjaya. Aku doakan semoga kakak dan abang kerja elok-elok. Jangan risau anak kat rumah sebab aku ada. Hari ni aktiviti saya nak belajar cara buat resepi. Nanti petang nak masak untuk budak-budak.

Oklah itu sahaja. Bai dan selamat lah.

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu.