Skip to main content

Masa berlalu

Assalamualaikum.. dan salam bulan febuari...

Pejam celik - pejam celik its the end of febuari. Kan. Sekejap je masa berlalu. It only the beginning. Ini baru permulaan, permulaan kepada bulan baru. Bulan yang bakal di tempuhi mungkin lebih berliku dan mencabar. Maklumlah cuti semester bakal melabuhkan tirai. Serba tak kena rasanya, semakin resah gelisah jikalau memikirkan cuti dah nak habis. Ohhhhhhhh.. Sebenarnya banyak lagi perkara yang aku hendak lakukan tapi tak kesampaian. Yelah,mungkin banyak kekangannya. Duit takda, itu takda, ini takda, apa-apa pun takda.. tapi aku Bersyukur sebab aku ada dia !. Alhamdulillah.


Yes! Akhirnya hari yang dinanti tiba. Masa berlalu dengan pantas sekali. Semalam baru terasa demam exam, sekarang demam darjah celcius. haha. Syoklah. Lain kali tak mau dah cuti semester di negeri orang. Mungkin best tapi tak jugak. Sesetengah orang suka, lantak dialah. Inikan kisah aku,biarlah aku tentukan sendiri jalan cerita dia macam mana. Jangan masuk campur.


Shuuuh~ Macam ayah aku cakap, no money, no talk. Jadi memang betullah kan. Kalau takda duit, senyap sudahlah. Hanya memalukan diri bila bersuara yang tidak membawa erti apa-apa. Ibarat priceless. 3 hari berturut-turut cirit-birit. Ini semua gara-gara air teh tanpa gula campur asam jawa. Yakkk! Rasa macam air longkang. Bibik punya petua la untuk kempiuskan perut. memang perut pun jadi konfius sebab minum jamu dari bibik ni. Tak pulak dia mention akan mengakibatkan sakit perut. Perut aku dah macam blender. Tapi alahamdulillah, hasilnya ternyata perut memang kempis. Slim sikitlah. Sampai orang tegur, Kau takda perut ke? : ) berhasil. Lain kali tak nak buat dh. 3 hari berharga aku lenyap disebabkan jamu bibik tu.

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .