Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2012

aku anak derhaka ke?

Selepas bbq malam semalam,aku terkejut kakak aku kol ckp. Ko naik penang la sebab akak ade kat penang. Then, aku kol member ckap nak tumpg sekali. Alhamdulilah masa tu member aku xgerak balik penang lagi. Hepi,sempat kejar dia.
Then,sampai di tol sg.dua aku turun. Mlangnya tempat rehat ada di seberang jalan. Aku kol abg aku tnye, macamne nak lintas seberang jalan ne? abg aku ckp lintas tol slow-slow. Aku takut sangat. kereta banyak. Aku pun berdoa kepada Allah mintak hidayah. Tiba-tiba aku ternampak Ah-chong (org cina) lintas tol tu,mungkin dia nak p toilet. Pada masa tu aku dapat hidayah Allah, aku kuatkan hati dan hilangkan rasa takut. Semua pemandu memandang aku. Ahh,lantakla. Apa aku kesah bukan aku buat salah.
5 minit, akhirnya. Alhamdulilah aku berjaya! Allah maha besar.
Sekarang pukul 4.00,cepat-cepat aku berwudhuk dan menunaikan solat zohor. Agak lambat tapi sempat lagi. Menunggu kelibat abg untuk menjemputku. Bosannya masa itu. Sudah masuk waktu asar. Ramai manusia datang unt…

coretan Cinta

Dimana aku hendak mengadu. Sebenarnya aku suffer in silent. Dulu ada dia, aku selalu comfort dengan dia tapi sekarang dia dah tiada. Bukan dia yang tinggalkan aku. Aku yang melarikan diri daripada dia. Aku xnak dia susah sebab aku. Nanti dia pening dengan perangai aku macam budak-budak. Sebenarnya aku sayang sangat dia. Entah dia tahu atau tak. Selalu teringatkan dia walaupun sudah 1 tahun berpisah. Bukan berpisah hati tapi berpisah komunikasi. Haha annoying kan. Kalau betul dia jodohku aku hanya berserah pada yang esa. Moga berbahagia dia disamping keluarga yang tersayang.

catatan hati seredupmaya

Cuti Gawai

Salam 1 Malaysia, salam perak amanjaya.

ye nampaknya minggu ini aku akan bercuti. yepii.. hehe. tapi walaupun bercuti masih tetap dibelenggu dengan assignment. hehe bukan dibelenggu sangat. Lagi 3 minggu to final. A bit harsh la untuk aku dan semuala yang sama. Bosannya, nak balik terengganu xde duit plak. maklumlah tiket mahal kot. Aku redho. chewah. haha.
Selamat bercuti buat semua yg bercutila, aku pun sama.

Bercuti tu jangan buat asiignment.!! :D

poker face

Hah,tengok tu. Asyik buat muka je. Korg suke x bila kawan-kawan anda buat muka.
Memang annoy la kan. Rasa macam nak tampor je. Tapi setakat ni sabar lagi sebab anak orang kan dan yang penting kita jangan cari pasal dengan orang lain tanpa sebab. Bahaya dan berdosa.

Adakah anda tahu makna pahala dan dosa? Dosa dalam amnya bermaksud segala amalan yang ditegah oleh tuhan tetapi dilakukan oleh manusia. Sebab melakukan perkara ditegah maka anda akan mendapat balasannya. Ada faham tak?

Pahala pulak bermakna setiap amalan yang baik yg dilakukan oleh manusia akan mendapat balasan kebaikan oleh tuhan.

Adakah anda ketahui berapa banyakkah pahala dan dosa anda ?

Berapa fardhukah anda solat setiap 24 jam?

Adakah anda tahu makna solat?

Solat apa yang anda suka tunaikan dan kenapa?

Solat apakah yang anda selalu tinggalkan dan kenapa?

p/s: Moduk Kendiri Pelajar semester 3 19/5/2012
      Uitm seri iskandar Perak.

Never give up

SIFE

SIFE...... when i heard about it, ahh, i just igonore it. Its something that awful. That is my first impression about SIFE.

Then, suddently. My name have been selected to be sifer. What is this? Nahh, meeting.. still plays on my mind.
Human who love to know include me. Google for sife. Wow, it is worlwide. Awesome,many abroad university joined sife. Even they have their own world cup.

Sife is stand for student in free interprise. A heart ofr business, a heart for the world. It is non-profit organization across the nation that involving student.

About Sife (http://www.sife.org/aboutsife/Pages/AboutSIFE.aspx)
SIFE brings together a diverse network of university students, academic professionals and industry leaders around the shared mission of creating a better, more sustainable world through the positive power of business. By contributing their talents to projects that improve the lives of people worldwide, SIFE participants are demonstrating that individuals with a knowledge and …

RElief~

Hey,its been a while since this great feeling come. Why? because I fell that i am in the best moment. All the half work in this semester have already done. And the test,presentation for certain subject,I just finished it already.

Final is just around the corner. Its about 3 weeks after break. This semester I got engaged in many events that has been organized by universitie and classmate. A lot of things I learned, many sweet memories came along with hatred and happy.

Its look like there will be the end of it. Someone want to grab the opportunities to do a business. People in charged for the business is still considering.

 I have been asked to attend for a meeting regard to PD subject. Obviously, it kinda of nerd. People around the table always keep pretending calm although they not.

Its a little bit different for this moment where I am truly become myself. How? Just be yourself. No synchronize for being Hippocratic. Some people sometime rely on my shoulder. I accept it with heartily b…

Bicara Hati

DALAM satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, Tengku Syahran dan Zahlia bertemu. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda, seorang wanita yang tidak pernah dicintai. Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan Linda. Zahlia terkejut dengan permintaan Tengku Syahran. Tengku Syahran tidak dikenali dan tidak mungkin Zahlia boleh jatuh cinta dengan pemuda itu. Zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu. Pelbagai cara dilakukan oleh Tengku Syahran untuk memenangi hati Zahlia. Akhirnya Zahlia akur tetapi dengan syarat, iaitu hak-hak peribadi Zahlia tidak akan diganggu. Setelah diijabkabul, Tengku Syahran mula berubah. Egonya terlalu tinggi dan dia tidak mengikut penjanjian yang telah ditetapkan. Zahlia rasa tertipu. Tengku Syahran telah mungkir janji. Kini timbul pelbagai konflik dalam rumah tangganya. Benarkah hakik…

Andai itu takdirnya

Aleya, seorang gadis yang cantik dan berlatarbelakang keluarga sederhana,
dalam diam menyimpan perasaan dengan seorang anak tokoh korporat yang ternama yang merupakan rakan sekuliahnya di Universiti, Syed Aizril. Syed Aizril, wajahnya yang tampan menjadikan dia kegilaan ramai gadis, limpahan kemewahan meletakkan ego dan kesombongan di singgahsana yang paling tinggi. Mentalitinya yang mementingkan darjat dan kedudukan telah menutup pintu hatinya untuk mendengar bicara hatinya sendiri

Gemersik Kalbu

Raihana menangisi kematian tunangnya. Sufian datang membawa cahaya.

Adam dan hawa

AIN HAWANI, zaman solonya ternoktah pada usia remaja. Hanya kerana silap perhitungan, timbul prasangka buruk, menyebabkan dia dan Adam Mukhriz terjerat. Rayuannya tidak dipedulikan. Lelaki itu pula diam membisu, seolah-olah benar apa yang berlaku.

Akhirnya, ijab kabul antara mereka terlafaz dalam paksa dan tanpa rela. Sayangnya, hubungan suami isteri ini hanya tertulis di atas kertas sahaja. Ain yang kecewa, pergi jauh mencari harga diri. Adam yang ditinggalkan, menghitung hari-hari nan sepi. Setiap saat rindunya terus melimpah. Namun Ain tidak pernah berpaling melihat cinta yang mekar di hatinya. Ah... Adam pasrah! Semua itu salahnya kerana tidak berani memaknakan kata-kata.

Setelah lapan tahun pergi dan menanti, Ain dan Adam dipertemukan di depan pintu Majidilharam. Bagi Adam, kebetulan ini memang didoakan sekian lama. Ain pula terus membenci dan menganggap ikatan mereka sudah terputus. Hanya lafaz Adam yang ditunggu. Tapi tegarkah Ain? Sejak pertemuan itu, hati Ain b…

Kasih antara kita

SHAKIRA terumbang-ambing akibat kemiskinan hidup dan hilang tempat bergantung. Airil yang hadir dengan perspektif negatif terhadap gadis itu, akhirnya berubah mencintainya dalam diam. Sukar bagi Shakira untuk bahagia, lantaran ada hati yang dengki dan merancang balas dendam. Hati hitam milik Anida berjaya membuatkan cinta Shakira dan Airil ter halang hingga lelaki itu membawa diri meninggalkan Shakira terkapai-kapai keseorangan. Sejak itu, satu per satu badai datang melanda hingga hidup gadis itu tidak menentu. Di universiti, Shakira menemui cinta baru, tapi malangnya dia sudah jadi milik orang lain. Demi kasih pada ibu, dia rela berkorban biarpun hatinya hancur bagai kaca berderai ke bumi. Shakira cuba menjadi SEINDAH SAKURA meskipun harapan untuk mendapatkan kembali cinta sejati semakin mustahil. Namun, dia perlu percaya pada jodoh yang telah tersurat untuknya. Mungkin kita sengaja dipertemukan dengan cinta yang salah agar kita bersyukur setelah mendapatkan cinta yan…

Seindah sakura

SHAKIRA terumbang-ambing akibat kemiskinan hidup dan hilang tempat bergantung. Airil yang hadir dengan perspektif negatif terhadap gadis itu, akhirnya berubah mencintainya dalam diam. Sukar bagi Shakira untuk bahagia, lantaran ada hati yang dengki dan merancang balas dendam. Hati hitam milik Anida berjaya membuatkan cinta Shakira dan Airil ter halang hingga lelaki itu membawa diri meninggalkan Shakira terkapai-kapai keseorangan. Sejak itu, satu per satu badai datang melanda hingga hidup gadis itu tidak menentu. Di universiti, Shakira menemui cinta baru, tapi malangnya dia sudah jadi milik orang lain. Demi kasih pada ibu, dia rela berkorban biarpun hatinya hancur bagai kaca berderai ke bumi. Shakira cuba menjadi SEINDAH SAKURA meskipun harapan untuk mendapatkan kembali cinta sejati semakin mustahil. Namun, dia perlu percaya pada jodoh yang telah tersurat untuknya. Mungkin kita sengaja dipertemukan dengan cinta yang salah agar kita bersyukur setelah mendapatkan cinta yan…

be green

renung-renungkan

green FACE

BEST shot from US.

saya anak Malaysia

rain from heaven

awesome, Got full mark

maya di tepi pantai

MY JORAN

OPKIM at Felda sg.klah,TAPAH

Hujung minggu yg terbaik

10-12 mei 2012, ada Opkim. Opkim(operasi khidmat masyarakat). kali ni dianjurkan oleh Jbatan Penerangan Malaysia di Felda sg.klah sungkai,perak. Antara ipta dan ipts yg terlibat uitm perak, kosmopoint dan kolej komuniti.
Aku dtg lewat 11 mei 2012 pukul 11.00 pagi. Maklumlah mlm 10 aribulan tu ada Majlis anugerah dekan, grand punyer kat Hillcity,IPoh. fully sponsor by Fakulti Pengurusan Perniagaan. Rugi xjoin.
Sesampai je di dewan felda sg,klah, topik ceramah adalah ''SPR". A bit annoying topik tu sebab we all under ages. Hanya beberapa orang peserta yg cukup umur. Remaja skarg nie bukn minat nk dgr pasal politik2 nie, sibuk dengan Ipad je.
Then, semalm member ckp ada 'seseorang' yg mendarjatkan kami semua. U ols kan degree student, xkn perkenalkan diri mcm budak2 len. OMG
patutke soal tu dibangkitkan. Bukan ke Opkim untuk membantu masyarakat. Semangat kami dh down at the time. Tapi the happiest thing ialah sebab family angkat.
Ibu dan ayah baik sesangat,layan kami…