Skip to main content

Life go on..

Assalamualaikum........ dan selamat pagi...

Buat pengetahuan semua, bumi dipijak adalah bukan kampung aku. Ianya di Kuantan. Sudah seminggu berlalu cuti semester kali ini tanpa ada apa apa berita yang err... yang menarik untuk dikongsikan. Cuma hari ini menandakan cuti aku bakal di isi dengan benda yang bermanfaat dan menguntungkan. Untung? Manfaat? Bukan, aku tidak sama sekali join ahlong, terus jadi sebahagian macam skim cepat kaya.. Memang tak lah nak join. So scary.
Sebenarnya aku cuma berada di dalam alam asuhan kanak kanak ribena. Iaitu jadi Bibiik. - -'
Maafkan aku, menakutkan kalau sebut 'bibik' ni, sebabnya mesti first impression orang-orang di luar sana agak teruk.

Bibik <<< merujuk kepada domestic servant atau maid dalam bahasanya adalah orang yang brgaji. hihi

Ini kerja halal ok, Alhamdulillah. Seumur hidup aku tak pernah niat nak buat kerja haram.Uwaa, emo sikit.. Lagipun bolehlah aku berlatih untuk menjadi ibu. Pada masa akan datang. Inshaallah (cepat sikit kahwin). Aku bukan jaga orang lain pun, its just my fruit child (anak buah). Ok tak kalau aku translate bahasa gitu, hooduuhh bebenor. Ops sorry my mistake.
Jadi nak jadi bibik yang mithali, kena bangun awal. Jam loceng kena set pukul 6. Kalau tak memang tak sedar. Volume kena paling maximun untuk menggelakkan tertidur lagi. Susah kot nak bangun awal selain untuk solat subuh. Memang mencabar untuk menjadi bibik cemerlang. Kalau boleh elakkan jadi bibik ye, kawan-kawan. Last resort jadi bibik...tapi bibik untuk family tak mengapa...........:D

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .