Skip to main content

Konvokesyen hupdate

Assalamualaikum dan salam jumaat

Apa khabar semua. Sihat sihat lah hendaknya. Ni haa, saya nak update pasal konvokesyen date lah. Hihi. Tak pe, bukan nak bagitau sesiapa pun, just as reminder for myself and my friend who in the same batch. Konvokesyen ke 80. Uitm only ye. Restricted to only uitmers access. Keh keh.

Tarikh nye adalah.. 19 Mei 2014. Saya punyer sidang 2.. ... will be continue *(xsempt nk tulis bagi abes sebb bergegas nak amik anak sedara)~ boooo

Continue*. Selepas ambik anak sedara kat Sekolah Bintang Utara tu, kami pergi makan di Pusat Komersil Komuniti Tun Abdul Razak, bersebelahan PH4 - Stesen LRT Tun Abd Razak. Tet. Bawahnya adalah Jabatan Pendaftaran Negara. Apa tujuan saya berada di LRT tu, of course lah nak guna kemudahan awam tu kan.

First time user nih. Touch n Go just depend on MYKAD. Memang berbaloi-baloi ada MYKAD nih. Boleh buat ATM and macam-macam lagi. Dari LRT tu, saya pergi ke PH5 Bandar Tasik Selatan. Boleh bayangkan tak macam mana seorang gadis yang tak pernah-pernah naik train bagai tu sorang-sorang bawak beg balik kampung tu. Huish. Dashyatnya. Kau ada? Hee

Pastu, tadi saya ni memang ikut hati, mata, sign-board dan tulisan di sekeliling stesen tu. Eh, tetiba hati kecil berbunyi (saya sorang je boleh dengar), "banyaknya platform, mana satu ni, si polan, kau jangan gelabah, kau buat rilek je macam orang lain". Then, tetiba saya teringat kertas maps KTM yang difotostat dengan housemate. Alhamdulilah, that is my saviour. Dah ada guider kan even a piece of paper. Thank god.

Next, tukar KTM pulak kat KL Sentral. Dan hidup mesti diteruskan. Akhirnya, berjaya sampai ke destinasi yang dituju. Padang Jawa. Saya orang ganu, mane biase naik train-train ni. Bukan berlagak ke apa, tapi dulu-dulu masa zaman penjajah, dieorang tak buat railway belah pantai timur. Tulah yang menyebabkan orang belah pantai timur ni xreti nak naik benda alah train ni. But for me, alone, kepercayaan mengatasi segalanya. Yes, go for the gold.

Peace yo ~~~ lain kali, apa kata kita melencong sikit ke Midvalley, One utame and segala malls yang ada. :)
Berjalan luaS pemandangan. Naik trains pulak meningkatkan skills and abilities naik trains lah. Mengarut apa ni, ntah. Sbenarnya saya nak cerita pasal my konvokesyen, bukan pasal apa yang berlaku hari ni, tapi saya dah terceritakan, so sayang pulak nak delete. Biar je lah..

Konvokesyen sidang ke 2, di UITM Perak. Masa bermula adalah pukul 1.30 petang. Sebenarnya, saya tak suka kalau konvokesyen or aktiviti lain diadakan pada waktu peak hour camne. Sebabnya adalah, panas. Kesian Mak dan Ayah kite kan. Terpaksa mandi peluh duduk berdiri tengah panas. Huh, nasihat saya, sila bawak payung. Kerana cuaca di Seri Iskandar amatlah membahang. Mana taknye dah 3 tahun duk ulang-alik pergi kelas. Hanya Allah saja yang tahu.

Satu lagi sebab adalah "make up cair lah". Tapi nasib baik saya punya nombor giliran 35. So, saya rasa it just a while untuk naik pentas terima skroll. Wah, tak sabar rasanya nak naik pentas, harap-harap tak tersadung. Haha. Agak malu ye disitu. Memang xde aim nak pakai heels or kasut yang ade tumit tajam tuh. Just, saya aim nak beli kasut kat Dear Solehah tu. Cantik and nice je design, colour, comfortable pulak tuh. 25 je awak. Nanti saya beli, saya share ye. Kasut tu macam colour peace lembut and ianya lebih kepada sandal lah. Agak tinggi 2 inci. Wahh, tak sabar nak beli untuk konvokesyen. :)

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .