Skip to main content

poker face

Hah,tengok tu. Asyik buat muka je. Korg suke x bila kawan-kawan anda buat muka.
Memang annoy la kan. Rasa macam nak tampor je. Tapi setakat ni sabar lagi sebab anak orang kan dan yang penting kita jangan cari pasal dengan orang lain tanpa sebab. Bahaya dan berdosa.

Adakah anda tahu makna pahala dan dosa? Dosa dalam amnya bermaksud segala amalan yang ditegah oleh tuhan tetapi dilakukan oleh manusia. Sebab melakukan perkara ditegah maka anda akan mendapat balasannya. Ada faham tak?

Pahala pulak bermakna setiap amalan yang baik yg dilakukan oleh manusia akan mendapat balasan kebaikan oleh tuhan.

Adakah anda ketahui berapa banyakkah pahala dan dosa anda ?

Berapa fardhukah anda solat setiap 24 jam?

Adakah anda tahu makna solat?

Solat apa yang anda suka tunaikan dan kenapa?

Solat apakah yang anda selalu tinggalkan dan kenapa?

p/s: Moduk Kendiri Pelajar semester 3 19/5/2012
      Uitm seri iskandar Perak.

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .