19 May, 2012

poker face

Hah,tengok tu. Asyik buat muka je. Korg suke x bila kawan-kawan anda buat muka.
Memang annoy la kan. Rasa macam nak tampor je. Tapi setakat ni sabar lagi sebab anak orang kan dan yang penting kita jangan cari pasal dengan orang lain tanpa sebab. Bahaya dan berdosa.

Adakah anda tahu makna pahala dan dosa? Dosa dalam amnya bermaksud segala amalan yang ditegah oleh tuhan tetapi dilakukan oleh manusia. Sebab melakukan perkara ditegah maka anda akan mendapat balasannya. Ada faham tak?

Pahala pulak bermakna setiap amalan yang baik yg dilakukan oleh manusia akan mendapat balasan kebaikan oleh tuhan.

Adakah anda ketahui berapa banyakkah pahala dan dosa anda ?

Berapa fardhukah anda solat setiap 24 jam?

Adakah anda tahu makna solat?

Solat apa yang anda suka tunaikan dan kenapa?

Solat apakah yang anda selalu tinggalkan dan kenapa?

p/s: Moduk Kendiri Pelajar semester 3 19/5/2012
      Uitm seri iskandar Perak.

No comments: