Skip to main content

aku anak derhaka ke?

Selepas bbq malam semalam,aku terkejut kakak aku kol ckp. Ko naik penang la sebab akak ade kat penang. Then, aku kol member ckap nak tumpg sekali. Alhamdulilah masa tu member aku xgerak balik penang lagi. Hepi,sempat kejar dia.
Then,sampai di tol sg.dua aku turun. Mlangnya tempat rehat ada di seberang jalan. Aku kol abg aku tnye, macamne nak lintas seberang jalan ne? abg aku ckp lintas tol slow-slow. Aku takut sangat. kereta banyak. Aku pun berdoa kepada Allah mintak hidayah. Tiba-tiba aku ternampak Ah-chong (org cina) lintas tol tu,mungkin dia nak p toilet. Pada masa tu aku dapat hidayah Allah, aku kuatkan hati dan hilangkan rasa takut. Semua pemandu memandang aku. Ahh,lantakla. Apa aku kesah bukan aku buat salah.
5 minit, akhirnya. Alhamdulilah aku berjaya! Allah maha besar.
Sekarang pukul 4.00,cepat-cepat aku berwudhuk dan menunaikan solat zohor. Agak lambat tapi sempat lagi. Menunggu kelibat abg untuk menjemputku. Bosannya masa itu. Sudah masuk waktu asar. Ramai manusia datang untuk menunaikan smbahyang. Mungkin mereka dari jauh hendak balik kampung. Ku fikir.
.............................................................................
Habis cerita disitu,penat aku menulis. Jom msuk cerita sebenar.
Bila dah sampai Kl, ada panggilan masuk hah adik aku. bukan adik,ayah yang bercakap. Ayah tanya ada dekat mana, aku cakap ade dekat Kl. Kenapa xgtau ayah,aku ckp kan dh gtau mak dan abg. then ayah ckp..ayah ada lagi xmati lagi. At the time aku shock,luluh hati ayah ckap mcmtu. Terbit air mata jernih di pipiku. Sedih. Aku akui mungkin aku bersalah. Aku berslah adakah aku anak derhaka. Ya Allah hanya kepadamu aku berserah. Ampunkan aku Ya ALLAH.

aku sayang ayah. seredupmaya

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .