Skip to main content

Operations Management Final Present

Assalamualaikum dan selamat malam.

Esok final presentation group projek kami. Tajuk dia pasal layout. Mintak - mintak semuanya berjalan lancar. Dalam kelas kami ni ada budak Jerman. Exchange student. Kadang - kadang, pensyarah bias dengan kami sebab dieorang. Bukan bias dengan semua budak kelas, tapi bias dengan group aku je. Takleh blah kan. 

Keesokan harinya. Group aku present nombor 5 dan group yang paling last. Dalam kelas kami ada 5 group, dan 2 group daripada itu adalah group exchange student tu. Kami punyer projek paper memang ok la sebab kami dah buat deep review untuk recommendation layout company tu. Dan cadangan kami adalah, company tu pindahkan sebahagian operasi ke tingkat atas. Ade ke patut dia question, mesin tu xberat ke nak alihkan ke tingkat atas? Kamu kena consult dengan engineer syarikat tu. Hey, come on la. Munasabah tak suruh kami consult dengan engineer tu. Ini cuma projek paper lah. Kami cuma cadangkan apa yang syarikat tu perlu buat. Pasal macam mana nak alin mesin ke tingkat atas tu, syarikat tu lah akan buat. Perlu ke consult dengan engineer tu. Lepas tu, dia cakap cadangan kami tak applicable. 

At least, cakaplah ayat yang membina. Memang nampak sangat bias tu. Entah kenapa nak bias dengan kami sangat. Kami pelajar dan biasalah selalu membuat silap. Kalau salah, tolong tunjukkan. Tak perlu kot rasanya nak aim macam tu. First impression yang bagus - bagus pasal dia ke laut la. Anak melayu kutuk - kutuk, bangsa lain agung - agungkan. Dunia dunia.

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .