Skip to main content

pesanan berwarta

Dalam sebuah desa di pinggir sawah di tepi sebatang pokok tidak berdaun tinggalah seorang nenek yang berusia lingkungan 60-an yang sudah tua ditelan zaman. walaupun umur beliau sudah meningkat naik tetapi nenek ini rajin dalam mengusahakan dan menternak haiwan peliharaannay itu. kalau hendak dianggarkan dengan jari susah untuk mengira bilangan haiwan haiwan dan tanaman nenek itu. di samping itu juga nenek juga mempunyai berhekta hekta tanah kepunyaan nya yang diperolehinya hasil daripada usaha kerasnya selama ini tidak kira masa dan ketika nenek akan memastikan setiap hasil usaha nya berada dalam keadaan sihat sihat belaka selang beberapa bulan kemudian nenek telah berhajat untuk mengunjungi tanah suci kota Mekah. Nenek telah mengumpulkan kesemua cucu cucu nya supaya dia dapat memilih sesiapa yang layak untuk menyambung usaha nenek iaitu memelihara haiwan dan tumbuhan serta tanah nenek itu.
semua cucu nenek itu berebut rebut untuk mendapatkan harta nenek selepas itu nenek telah memilih Along sebagai pewaris nya. Along berumur 20 tahun. selepas mendapat tahu bahawa nenek telah menwasiatkan sejumlah besar harta kepadanya lantas dia berjumpa nenek.

along:nenek... apakah harta yang nenek wasiatkan kepada along?
nenek:along,harta itu amat berharga buat nenek,nenek harap engkau jaga dengan baik harta itu.
along: baiklah nenek. jangan risau(sambil tersenyum gembira)
nenek: nah,kalau engkau nak buka harta nenek tu kena guna password dan usernama
along:hah??? ape nek
nenek: nie email nenek eh ne_nek@y.com dan password dia nanti nenek email kat engkau kay(dalam perjalanan menaiki kapal terbang)
along,jangan lupa jaga farmville dan cityville nenek ye. 
along:?????
kihkihkihkihkihkih

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .