Skip to main content

balik kampung

tiada kesabaran aku kali ini untuk membalikkan diri ke kampung sebab cuti yang lama ini akan digunakan dengan sebaik yang mungkin. ayah cakap hari itu 'durian ini kalau nak makan kena tunggu lagi 3 bulan' ayah dan mak cakap 3 bulan itu semasa aku balik untuk peperiksaan muet. kalau dihitung hitung agak agak bulan 5 ini mintak mintak dapat aku merasa makan durian dekat kampung. pokok durian dekat kampung lagi best dari yang ada kat pasaran. tidak boleh dibandingkan dengan durian durian lain isi durian dekat kawasan rumah aku berbgai bagai ada yang warna kuning,oren,putih dan untuk pengetahuan semua isi durian yang warna kuning yang paling sedap tetapi ikut citarasa masing masing lah. buahan buahan lain ada juga contohnya rambutan,mempelan,maggis,pisang,jambu batu dan macam macam la kalau nak sebut semua sampai esok pun tak habis biasalah duduk kampung lagi best dari duduk dekat bandar. sesiapa yang yang datang rumah aku musim buahan ini dapat la makan hasil yang ada. yeaaaaaa.. jom balik kampung Anak Ikan,Jertih GANU KITER chow

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .