Skip to main content

Social Media

Assalamualaikum semua..

Hari ni dah berapa kali tengok Facebook? IG? Dah berapa kali retweet twitter? Alhamdulillah dah banyak spent time di laman sosial. Alhamdulillah. Bagusnya awak. Saya jugak yang ketinggalan. Huhu
Tapikan bagi saya, saya kurang aktif media sosial macam fb & ig. Kalau pos tu boleh bilang selang tahun. Hahaha. Nampak sangat tak aktif kan. Mesti orang fikir saya anti sosial.
Eh taklah mana ada. Saya kaki sosial la cuma bukan melalui media sosial. Boleh terima x konsep macam ni sekarang? Awak rasa macam mana? Saya pun pelik lah dengan individu yang boleh update pos setiap 1 jam. X kisah lah dalam fb atau ig. Kalau twitter tu xpelik la sebab memang platform untuk bercakap sorang-sorang. 😅
Maaflah kalau kawan-kawan saya fikir saya anti sosial. Wassap, wechat ape semua pun saya jarang aktif kecuali sembang dengan yang tersayang dan keluarga sahaja. Tapi satu je saya nak ingatkan, media sosial, gadget gadget jugak, helaian Al Quran jangan di lupa. Walaupun boleh digital baca Al Quran, tetap x sama dengan buka kitab kan. Betul x?
Awak fikir la sendiri sebab awak dah besar. Masa tengok Tahfiz Muda baru ada terfikir kan. Macam manalah anak dia dapat hafaz semua juzud dengan lancar. Anak awak ada ke macam tu? Ke sibuk main dengan fb, duk live fb je kerjanya. Duk buat tutorial ramen challenge dalam youtube..

Ibarat peribahasa, gitu acuan dia, gitulah kuih dia.

Walaupun saya xaktif mediasosial.. tapi awak awak semua yang saya sayang sentiasa berada di hati saya. Hanya jarak, masa & ketika yang memisahkan kita. 😙

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .