Skip to main content

Kecantikan duniawi

*Aku suka kecantikan dunia*

Kecantikan duniawi hanya sementara. Sementara. Tidak kekal untuk selamanya. Itu adalah lumrah alam. Umpama bunga yang mekar hanya untuk seketika. Begitulah jua manusia. Aku suka kecantikan duniawi. Kadang-kadang kecantikan dunia membuatkan manusia alpa. Alpa tentang tanggungjawab mereka. Mereka leka mengejar kecantikan di dunia. Banyak benda yang telah ditinggalkan. Kenapa aku alpa. Kenapa. Aku sudah jauh dari landasan yang sebenar-benarnya. Salah siapa aku jadi begini? Salahkah ibubapaku mendidik aku, atau salah orang sekelilingku, atau salah diri sendiri. 

Sejenak aku berfikir. Aku duduk bersendirian dan berfikir panjang. Aku terus berfikir. Kenapa jadi begini? Masih ramaikah orang seperti aku. Atau ada lagi yang lebih teruk? Ada ke.. tepuk dada tanye selera~


Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .