Skip to main content

SAYA TAHU SAYA TAK CANTIK



Saya tahu saya tidak cantik.. Tapi, walaupun saya tidak cantik, saya tetap ada kelebihan..
Kerana saya tidak cantik, saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.
Kerana saya tidak cantik, saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.
Kerana saya tidak cantik, saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.
Kerana saya tidak cantik, saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.
Kerana saya tidak cantik, saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita.
Dan kerana saya tidak cantik, akhirnya saya menemui insan yang ikhlas mencintai saya seadanya.
Kerana saya tahu.. Saya tidak cantik pada pandangan manusia.. Maka saya akan berusaha agar kelihatan cantik pada ALLAH.. Kerana bukan kecantikan dunia yang saya kejar... Tapi KECANTIKAN di akhirat kelak..

source:http://www.iluvislam.com/tazkirah/remaja-a-cinta. 

Comments

Popular posts from this blog

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 

Minuman Detox

Hai pembaca sekalian..
Aku rasa semua mesti dah familiar dengan istilah "detox". Apakah sebenarnya detox ni? Detox atau ianya juga dikenali sebagai infused water. Apa kebaikan air detox ni. Air detox ni sangat berkesan untuk menurunkan berat badan. Serius. Aku start buat air detox ni awal bulan Mac, dan percaya tak kalau aku cakap berat aku turun. Betul. Badan aku susut sebanyak 3 kilo. Aku amalkan selama 3 minggu bulan Mac aritu. Diikuti dengan zumba dan buat squat 3 hari seminggu. 
Kawan-kawan, senang je kalau nak kuruskan badan dengan bantuan air detox ni. Yang paling penting, anda - anda semua kena jaga portion makanan anda ambik seharian. Contohnya, pagi xboleh skip breakfast. Makanlah roti wholemeal dua keping. Tengahari makan nasi macam biasa tapi kurangkan kuantiti nasi dan gantikan dengan lauk ayam atau sayur. Biar kenyang. Kawan-kawan, kite kena ajar diri untuk makan dalam kuantiti yang sedikit. Malam pulak makan epal atau makanan selain nasi. 
Camne nak buat air …

Just leave your ears alone.

Assalamualaikum dan hari ini 5 November. Guess what?
Menarik kan topik Jangan ganggu tahi telinga anda. Pernah dengar tak lagu jangan ganggu pacarku. Lagu tu dengan kisah tahi telinga ni memang takde kena mengena. Hari ni kelas habis awal sebab Dr. Finance aku ade meeting. Alhamdulilah, boleh balik awl dan rehat. 
Hari ni, tak tahu kenapa aku mengoogle pasal CSOM atau nama panjang die Chronic Supurrative Otitis Media. Kerana aku pernah menjadi sebahagian daripadanya atau menghidap penyakit Otitis Media peringkat kronik. Dimana sampai satu tahap, jika tidak sembuh possibility untuk pembedahan adalah tinggi. Walhal, kadang kadang aku mengalami sakit kepala yang mungkin berpunca dari telinga. Itu aku tidak pasti. Tetapi yang aku pasti, akulah punca telinga aku bermasalah. 
Lets the story begin... pada suatu pagi, cuti hujung minggu awal bulan januari 2013, aku ternampak sebungkus putik kapas yang bersaiz s di atas rak. Selepas itu, mungkin sebab sudah terbiasa menggunakan putik kapas be…