Skip to main content

awal ramadhan

tepat pukul 5.46 pagi,kedengaran azan subuh jelas di telinga. almaklumlah masjid besar kedudukannya bersebelahan dengan rumahku. itu tandanya waktu sahur dah tamat. cepat-cepat aku bergegas ke dapur untuk meneguk air masak. tadi masa sahur air tak boleh nak telan sangat,sebab perut dah penuh dengan makanan.
 kebiasaannya kalau waktu sahur makanan sama dengan waktu berbuka cuma kalau waktu berbuka lebih banyak lagi kot.
hari ini masuk 1 ramadhan,ada lagi baki 29 hari. kalau diikutkan hati aku nak bekerja part time lagi,tapi kerja yang aku buat sebelum ini dah tak ada rezeki kan. nak buat cam mane lagi. redha je lah.
lagipun tu bukan kerja tetap pun,so saya tak kesah mana lah kan.
ok,berbalik kepada topik asal. kalau tak ada kerja pada bulan puasa ni, amende aku nak buat hah. masalah,masalah.
ini satu hal,nak kena fikir.ishh,time orang nak karang essay ni la banyak lak nyamuk kacau.
dah la tempat aku duduk ni strategik dah,tapi nyamuk lak ada. abisla darah aku dia hisap.
ceh,sepoi betollah
sebenarnya mata dah mengantuk sangat ni. semalam aku tidur-tidur ayam je sebab asyik online je kije. yelah,online gune prepaid broadband sehari 5 ringgit. rugi kalau tak guna. buat bazir je kan,walaupun bukan duit aku yang keluarkan untuk to4.. hahahaha
duit abang aku. tak apa abang aku ada banyak hutang dengan aku. so,aku tak kira mana la nga dia.. aikk,terbalik plak.. hahahaha,lantaklah.
aku tak heran pun.
sekarang dah pukul 6.00 pagi,kalau ikutkan mata,nak terus tido je. tapi tak nak la ajar camgitu. lepas ni nak sembahyang subuh dan...tengoklah nanti nak buat apa..
oklah dulu,gtg :)

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .