28 February, 2011

Menghina, Menfitnah,

Firman Allah SWT dalam Al-qur’an berikut : Al-Hujarat : 12: “Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan dari prasangka, sesungguhnya sebagian prasangka itu adalah dosa dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain dan janganlah sebahagian kamu menggunjing sebahagian yang lain. Sukakah salah seorang di antara kamu memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima taubat lagi Maha Penyayang. Kemudian firman Allah dalam surat An-Nazi’at 40;41 Dan adapun orang-orang yang takut kepada kebesaran Tuhannya dan menahan diri dari keinginan hawa nafsunya, [41] maka sesungguhnya surgalah tempat tinggal (nya). Demikianlah beberapa penggal firman Allah SWT yang sangat indah dan begitu jelas membimbing dan mengarahkan manusia ke jalan yang baik.


aku,afida dan ummul dianiaya oleh kenalan selama dua bulan kami menetap di rumah sewa kami. kenapa mereka sanggup menuduh dan menerkam kami walhal bukan salah kami. susahkah mereka untuk bercakap dengan baik dengan manusia lain. sedangkan Nabi ampunkan umatnya.
tangal 28/2/2011 tepat pukul 12.00a.m
kami bertiga telah mengambil keputusan untuk berpindah rumah kerana kehadiran kami disini tidak dialukan.
tidak hairanlah kenapa owner rumah ini memaklumkan bahawa ramai student yang berpindah setelah menetap 1 semester disini..
semoga kalian tidak menjadi seorang manusia yang berhati busuk,hasad dengki sesama manusia dan seumpanya. itu hanya amarah syaitan. nauzubillah.

No comments: