Skip to main content

2014

Assalamualaikum dan salam tahun baru

Apa khabar. Moga semua sihat hendaknya. Lama aku tak menjengah belog kesayangan ni. Kalau ikutkan ini adalah post untuk tahun 2014. Selamat Tahun Baru. Untuk baby yang lahir tanggal 1/1/2014 mesti bertuah kan. Macam mana lah mak ngan abah korang rancang nak beranakkan korang tanggal 1/1. Hebat. Bertuah korang. Tapi takpe lahir jugak korang di dunia ni. Dah besar jangan nakal-nakal ye.

Aku, hari ni masih lagi tercongok di seri iskandar. Hanya tuhan saja tahu betapa rindunya aku dengan kampung halaman. Harap panjang umur untuk pulang ke kampung.  Insyaallah. Aku tengah menghitung hari ni untuk menyiapkan segala sisa-sisa pelajaran di UiTM Perak. Setelah 3 tahun bertapak di UiTM Perak, inilah hasilnya. RESEARCH. Walaupun keadaan agak sesak. Namun, aku dah berjaya sampai ke tahap ni. 

10/1/2014, hujan gerimis dari pagi sampai petang. Aku redah hujan masuk ke UiTM untuk berjumpa dengan pensyarah demi menyiapkan kerja-kerja research yang terbekanglai. Iaitu problem statement. Alhamdulillah, settle jugak problem statement aku. Setelah seminggu turun naik fakulti akaun 4 tingkat tu. Lega. Lepas tu, aku dapat emel, yeaaa.. permohonan lanjutan biasiswa anda telah diluluskan. Sila balas dalam masa 30 hari, kalau tak ia akan dianggap BATAL.

Oh, memang tak la nak bagi BATAL kan. Sebabnya bulan 9 lagi aku apply. Jenuh menunggu. Alhamdullilah. Petang pulak, satu mesej masuk. Daripada IPSIS. Dear (nama akulah), you are invited to study in UiTM for postgraduate study with conditional offer. Alhamdullilah.. Aku happy sangat, semuanya macam senang bagiku. Padahal, sebelum ni susah yang amat. Dengan nak balik Perak pun delay, sampai nangis- nagis, sampai kena marah. Kadang- kadang aku rasa kenapa Allah nak aku ada dalam dunia ni. Tapi xpe.. aku amik pepatah ni dan ye memang betul, it well suited with me " Orang cakap bersusah-susah dahulu, bersenang senang kemudian". 

Tapi, tujuan aku belajar dan belajar tanpa henti adalah demi satu alasan. Iaitu Keluarga. Sapa lagi yang nak ubah nasib keluarga aku kalau bukan aku. Harapan agar jalan yang berliku dihadapan akan senang ditempuhi. Amin. Perjalanan masih panjang. Jangan pernah putus asa kerana Allah sentiasa bersama aku. Terima kasih semua untuk sesiapa yang menyokong, mendoakan aku. Hanya Allah membalas jasamu. 

Ok, bye.. selamat berjaya untuk semua. :)

Comments

Popular posts from this blog

rain from heaven

Kuantiti air ikut berat badan.

Hai kawan-kawan semua. Berapa liter air sehari anda minum. Segelas, dua gelas, tiga gelas or berbotol-botol. Baguslah kalau banyak minum air masak. Tapi cukupkah air yang korang minum dengan berat badan korang tu. 
Diketika ini, aku duduk menghadap komputer, ditelingaku tersumbat kemas telefon telinga, sambil menulis aku mendengar radio secara atas talian, semestinya radio yang memainkan lagu orang putih, iaitu terbang fm. hari ini maka tamatlah satu kertas peperiksaan yang membawa empat unit kredit jam, sangat besar kesannya kepada gred keputusan, alhamdulilah kalau diikutkan soalan itu adalah ringkas, kebiasaan nya jawapan kubagi semua cukup, diminta empat aku bagi lima, sahaja bertujuan untuk memenuhi buku jawapan, tidak elok membazir kertas, lagipun nanti kertas tu dibuang juga. .