Skip to main content

aku anak derhaka ke?

Selepas bbq malam semalam,aku terkejut kakak aku kol ckp. Ko naik penang la sebab akak ade kat penang. Then, aku kol member ckap nak tumpg sekali. Alhamdulilah masa tu member aku xgerak balik penang lagi. Hepi,sempat kejar dia.
Then,sampai di tol sg.dua aku turun. Mlangnya tempat rehat ada di seberang jalan. Aku kol abg aku tnye, macamne nak lintas seberang jalan ne? abg aku ckp lintas tol slow-slow. Aku takut sangat. kereta banyak. Aku pun berdoa kepada Allah mintak hidayah. Tiba-tiba aku ternampak Ah-chong (org cina) lintas tol tu,mungkin dia nak p toilet. Pada masa tu aku dapat hidayah Allah, aku kuatkan hati dan hilangkan rasa takut. Semua pemandu memandang aku. Ahh,lantakla. Apa aku kesah bukan aku buat salah.
5 minit, akhirnya. Alhamdulilah aku berjaya! Allah maha besar.
Sekarang pukul 4.00,cepat-cepat aku berwudhuk dan menunaikan solat zohor. Agak lambat tapi sempat lagi. Menunggu kelibat abg untuk menjemputku. Bosannya masa itu. Sudah masuk waktu asar. Ramai manusia datang untuk menunaikan smbahyang. Mungkin mereka dari jauh hendak balik kampung. Ku fikir.
.............................................................................
Habis cerita disitu,penat aku menulis. Jom msuk cerita sebenar.
Bila dah sampai Kl, ada panggilan masuk hah adik aku. bukan adik,ayah yang bercakap. Ayah tanya ada dekat mana, aku cakap ade dekat Kl. Kenapa xgtau ayah,aku ckp kan dh gtau mak dan abg. then ayah ckp..ayah ada lagi xmati lagi. At the time aku shock,luluh hati ayah ckap mcmtu. Terbit air mata jernih di pipiku. Sedih. Aku akui mungkin aku bersalah. Aku berslah adakah aku anak derhaka. Ya Allah hanya kepadamu aku berserah. Ampunkan aku Ya ALLAH.

aku sayang ayah. seredupmaya

Comments

Popular posts from this blog

mungkin masuk kalau ganti gambar kartun ikut kategori. Jom tengok.   AZREEN suka Danbo Budak atas cakap umul suka powerpuff girl. tapi............. sebenarnya umul suka sailor moon. Ouch seksinya sailormoon nie.:3 Nanti saya sambung lagi ye. Nak g beli hadiah untuk  jiran sebelah. BYE! okay I'm back. Mila suka kucing. nilah kucing Mila.Jumpa kucing je mila jadi kucing. Meow meow. lagi lagi yaya yang sempoi, yaya suka makan macam bawah nie. :3 dan bear ini saya nak kasi kepada akak wani.  Ini adalah spongebob dari nogori sembilan. Siapakah dia? teng teng teng itulah fida. Ni adalah akak puteri. Kartun ape yg paling sesuai untuk sidia? Mungkin yang ini okay.  Boboi boy kuat, Kena kecikkan sikit gambar ni.   Okey lastly sheril yang agak agak ape eh. huhu bagi dia kartun nie la.

Cabaran Kempiskan Perut

Assalamualaikum semua.. Sudah 2 hari berlalu dengan cabaran kempiskan perut menggunakan asam jawa. Saya banyak google cara caranya. Tapi saya pilih yang paling senang iaitu air asam jawa. Sebelum tidur rendam dua sudu asam jawa dalam segelas air panas. Kacau bagi larut dan biar semalaman. Pagi esok boleh minum. Saya rasa perut saya meragam lepas minum air asam jawa ni. Dia macam simptom cirit birit tapi bukan. Mungkin air tu tengah membersihkan perut daripada toksik kan. Hmm mungkin. Oklah. Baru dua hari try. Kita tengok result sebulan ye. Jangan lupa lakukan side dish plank dan squat untuk mempercepatkan proses itu. ☺ Ok bye. Saya akan update lagi.